Alla inlägg den 10 april 2009

Av asagunden - 10 april 2009 13:58

dagens: korvstroganoff & ris




dagens bästa: kladdkaka & cola med René på Baronen


dagens mest förvirrande: känns som söndag!


dagens morr: till SJ som lyckats avboka Renés biljetter till Östersund imorgon...


dagens jobbigaste: diskhögen i diskhon


dagens upptäckt: bandet five for fighting. Jättebra!


dagens humör: lite upp och ner...



Av asagunden - 10 april 2009 11:46

Där jag bor är väldigt speciellt. Inte bara till utseende och form, men också folket som bor här. Vi har nervöse killen på 3an, han är väl i min ålder. När man pratar med honom är det som om han ursäktar sig för att han finns och gnider sina händer om varandra. På 6an, under mig, tror jag det bor en kille, också i min ålder. Har inte sett så mycket av honom, men jag tror det är han som inte vet hur man använder tvättstugan. Han (eller möjligtvis nånannan) tvättar alltid på konstiga tider och låter alltid sina träningskläder vara kvar i torktumlaren och skåpet. Över mig bor 8an, har inte så mycket mer att säga om henne än att hon har en stoor hund. Linda på 11an är helt underbar. Hon pratar precis hur mycket som helst hela tiden när man träffar henne. Vi åker tåget tillsammans ibland eftersom hon pluggar i Växjö. Hon lyckades alltid möta Henke i morgonrock i hissen på väg ner till postfacket. Längst upp bor "Kalmarhem", en dam som jobbar på Kalmarhem och lagt beslag på typ finaste lägenheten i hela stan. Jag träffade 11an med sällskap i natt när jag var på väg hem från O'learys. Hon berättade att 4an (tror jag det var) hade ertappats med att lukta på 8ans kläder i tvättstugan... och en gång hade 3an kommit upp till 8an med en vinflaska för att imponera lite. Han lyckades tappa den i trapphuset precis vid hissen. Det förklarar varför det var vin utefter hela hissdörren nere hos mig när jag flyttade in... Jag träffade 3an på Harrys förra lördagen, han tyckte vi skulle ha husfest och det tycker jag verkar som en toppenidé..... 

Ovido - Quiz & Flashcards