Alla inlägg under oktober 2009

Av asagunden - 28 oktober 2009 21:00




Nu är det inte länge kvar till spa i Tylösand!!!! Så gutt....


Så får det gärna bli 2a januari med... :)

Av asagunden - 27 oktober 2009 17:57




Har haft en riktigt bra natt på jobbet! Jobbade med riktigt goa kollegor och tiden bara flög iväg! Inte vart det sämre när kollegan som jobbade till 02 kom tillbaka tjugo över två med kanelbullar till oss 3 flickor han lämnade kvar i bunkern. Underbara jobbarkompisar! Sov lite för länge i em bara. Vaknade till tjugo i fem och märkte att det höll på att mörkna ute. Det blir inte många knop gjorda på Larmgatan ikväll, fast en prommis blir det nog i alla fall.


Kollar på Martin Stenmarck på förkväll. Jisses säger jag bara....

Av asagunden - 25 oktober 2009 22:04



dagens...

väder: grått, blött och dimmigt.

filmer: Wallander- Prästen, Johan Falk- 4e filmen som jag inte kommer på vad den heter, Max Manus.

tack: J för att du bjöd bort mig på lite kvällsfilm. Trevligt!

mat: kebabtallrik

ångest: ser inte fram emot att jobba fm / natt imorgon...

önskan: en platt-TV (eller nån som inte surrar..)

fråga: hur i hela friden kan man samla på sig så mycket grejor? Kastar och kastar och kastar...




Av asagunden - 24 oktober 2009 10:06



Min mamma och pappa har uppfostrat mig med att inte säga fula, dumma saker till eller om någon. Ingen av oss 4 syskon har någonsin fått säga fula saker eller svära åt varandra eller åt mamma och pappa. Inget konstigt alls egentligen, vanligt hyfs liksom. Nån gång har vi ju provat, men snabbt blivit nedtagna på jorden igen... Men en sak har jag så himla svårt för: Roast på Berns. De ger sig på utseende, personlighet, saker de gjort. Ungefär en mobbare i skolan som samlat hela skolan i aulan, satt den mobbade på en stol på scen och sen börjat mobba. Jag kan inte hjälpa det men jag tycker inte det är ens lite roligt eller underhållande att se, än mindre skratta åt, folk som har till uppgift att göra narr av och vara så elak som möjligt mot nån. Jaaaaaaa, jag veeeeeet, de har själva frivilligt ställt upp och det är bara på skoj. Ändå får programmet mig vansinnigt illa till mods. Håller ni med?

Av asagunden - 23 oktober 2009 05:17




Idag blir det en sväng upp till räddningstjänsterna i Hultsfred och Vimmerby tillsammans med chefen och en kollega. Alltid lika kul att åka iväg och hälsa på och träffa lite folk. Sen är jag ledig resten av helgen! Underbart skönt!


Alla som varit och kollat på lägenheten har velat flytta in 2 januari, så troligtvis ingen dubbelhyra.. (hoppas, hoppas..). De var och gjorde en förbesiktning här igår. Får väl se om jag får några anmärkningar, men det borde vara lugnt tycker jag.


Imorgon blir det IKEA en runda, inga stora inköp men bara titta lite ju :). Värmeljus SKULLE jag faktiskt behöva.


Dax att göra sig redo för att gå mot tåget


Ha en bra helg allihop

Av asagunden - 22 oktober 2009 20:47



Jag känner mig gammal när:

  • jag numer tycker det är lättare att ringa istället för att skicka sms (vad hände??)
  • inser att mina första elever som då var 8 år och gick i tvåan nu går i nian, addar mig på facebook och ser vuxna ut. (vad hände???)
  • jag väljer att bo ute på landet (nå, nästan i alla fall... ;) med trädgård och skogen nära i stället för mitt inne i stan! (vad hände????)
  • jag tänker att de som är födda i slutet på 80-talet är typ 12-13 år (innan jag räknar efter och upptäcker att de faktiskt är lite äldre än så...)

Jag känner mig ung när:


  • jag får visa leg. på systemet (vilket är nästan varje gång)

           ............. Fasen, jag kommer inte på nåt mer tillfälle.... Men jag vet att jag aldrig kommer känna mig så gammal som jag faktiskt är och jag hoppas att jag aldrig kommer se så gammal ut som jag faktiskt är :)

...

Av asagunden - 21 oktober 2009 09:08




Snart dax att dricka upp sista te-slurken och krypa ner i sängen några timmar.

Dagens planer: visning av lägenheten, flytthjälp åt René & Tony (får fjäska lite nu ju så jag kan få lite hjälp när det är min tur..) och sen filmkväll nånstanns på Stensö.




puh

Av asagunden - 20 oktober 2009 18:00




Har suttit som första ambulansdirigent idag, något som bara har hänt en gång innan tror jag. Hade en kollega vid min sida som hjälpte mig att hålla ställningarna i GHK, hade tålamod som en ängel och svarade på alla mina tusen dumma frågor om transportambulanser (som jag tror vi fått för våra synders skull...)  och knasiga ambulansplaner. Tack!

Ovido - Quiz & Flashcards