Alla inlägg under augusti 2009

Av asagunden - 25 augusti 2009 22:33




Imorgon ska jag till Halltorp på Öland på jobb. Det är bara jag från SOS som åker. Självklart kommer det vara massa annat folk där, men det hade vart skoj och haft nån med sig...


Sov riktigt länge i em, ända till kvart i fyra. Det var nog personbästa tror jag.. När jag vaknade hade jag ett mess från 11an om att hon och Lina satt nedanför på gräset och fikade. Jag gick ner lite yrvaken och fick morotskaka till frukost. Trevlig start på kvällen :) Resten av kvällen har jag röjt runt här. Får finbesök av J på torsdag, måste ju fixa till lite då.. :) Vi ska gå och se Magnus Betnér på Byttan tänkte vi. Skoj!


Av asagunden - 24 augusti 2009 12:06




Det var egentligen meningen att jag och René skulle åkt och plockat majs nu i förmiddags, men snopet nog hade de måndagsstängt. Vi åkte en runda till IKEA och fikade och kollade på allt som René och Tony kan tänkas behöva i nya huset. Typ allt... :)

Jobbar natten i natt, inget jag kan säga att jag ser fram emot. Tur att jag i alla fall har Sofie fram till 02, annars vet jag inte vad jag hade gjort. Resten av natten är bara att genomlida. 


Jag jagar spindlar.. För tillfället är de överallt och stora börjar de bli, de rackarna. Jag har en i köksfönstret som jag inte vågar ta bort. Den är så stor, tänk om jag får den på mig.. Hua.


Som vanligt ser det ut som kriget här. Förstår inte att man kan stöka till det så när man knappt är hemma. Ska försöka röja upp lite innan jag åker iväg ikväll. 


Dax å vila lite...


kram!


Av asagunden - 22 augusti 2009 12:30



Lördagen (och resten av helgen) spenderas på jobbet. Lite segt är det just nu eftersom jag jobbade till 02 i natt och började kl 10 imorse igen. Ikväll får jag åka hem en sväng, vet inte alls vad som händer, men det kan väl vara skönt med en lugn kväll...




Av asagunden - 21 augusti 2009 23:12




trillat dit... Innan det händer undrar man, funderar om man möjligtvis känner nåt, kanske... Man hoppas på att det kommer, man undrar om man ska fortsätta eller lägga ner. Egentligen vet man hela tiden när det är rätt, när det väl händer. Magen säger till, och det tror jag faktiskt den gör nu...

Av asagunden - 20 augusti 2009 11:45




tröttaste: jag

låt: spökskepp med winnerbäck/Hellstrand

tanke: går till A.K Hoppas allt ordnar sig till det bästa...

väder: sooool

film: twiligh

gulligaste: Jebbe :)

utmaning: SOS-Åsa vs. H961-Per i minigolf

planer: komma ut i solen en stund, plocka iordning lite

lunch: spagetti & köttfärssås




Av asagunden - 16 augusti 2009 09:54




...att lämna västkusten för den här gången. Igår var en riktigt skön dag. Jag mamma å syrran gick på stan en sväng, sen vart det en snabbfika på stan med Daniel. Hade gärna velat träffa honom lite längre men familjen hade planer för eftermiddagen. Först skulle vi åkt go cart men det blev inställ pga ösregn så vi bestämde oss för att bowla istället. När vi skulle ringa och boka bana för kvällen så stängde de kl 18! Vad är det för en bowlnghall?? Vi gick och hyrde 3 filmer istället..


Om nån timme åker jag till Växjö för att jobba em. Känns som om jag hade kunnat stanna kvar här ett bra tag till.


För nån dag hittade jag J på FB genom en jobbarkompis kompis. J och jag träffades ett tag för typ 3,5 år sen, men det blev inget riktigt av det. Han hörde av sig förra hösten bara för att höra läget. Då var vi båda upptagna.  Igår började vi prata på FB och vi konstaterade att vi är båda ensamma. -Det va synd att man inte satsade på dig, men det är ju lätt att vara klok i efterhand, skrev han. 

Vi har bestämt att vi ska träffas. Han var en sån man fick pirr i magen av när man såg att det var från honom, hjärtsnörp av när man såg honom på stan... Hur eller hur ska det i alla fall bli väldigt trevligt att träffa honom igen. 




Lite bilder från helgen

jag och Linnea, mamma och pappa, lillebror Fredrik


Av asagunden - 13 augusti 2009 21:49



 Jag har en jobbarkompis som nog är en av de bästa och godaste människor jag känner. Hon är ganska ny på jobbet och jag känner henne inte jätteväl. Efter en ganska tuff vår och sommar är hon äntligen tillbaka på jobbet. I våras när jag tyckte allt var jobbigt efter att H bröt upp pratade jag en del  med henne när vi jobbade nätter ihop. Hon är lite äldre och ganska mycket klokare än vad jag är :). Igår frågade hon hur det var med kärleken och jag sa att det är väl som det är. Vi pratade lite allmänt hur man vet när det händer igen, när man vet att det är rätt. Ska man nöja sig eller vänta på det där speciella igen? Åsa, sa hon. Varför nöja sig med fiskpinnar när man kan få pizza? Fiskpinnar duger så länge, men vänta du på pizzan. Jag mår alltid så bra efter att jag pratat med henne.


Ikväll när jag steg av tåget mötte jag en ganska ny bekantskap. Vi började prata lite på vägen in mot stan och helt plötsligt blev jag bjuden på middag på Lilla puben! Jag var egentligen jättetrött och ville bara hem och fortsätta sova, men det kändes så ofint att tacka nej. Hade förväntat mig att spendera resten av kvällen framför tvn, men det vart ju en riktigt trevlig avslutning på dagen :)


Ikväll

Av asagunden - 11 augusti 2009 12:42




Provade nåt nytt på gymet idag: Easy Line. Det är som styrketräning i grupp kan man väl säga. Man använder styrketräningsmaskiner fast utan vikter. Istället är det lufttryck typ, eller nåt... Ju mer man tar i och ju fortare man kör, desto jobbigare blir det. Kändes lite som rehabträning på ålderdomshemmet men jag kommer säkert ha träningsvärk imorgon...

I går var jag på Body Combat för första gången på hela sommaren. Guuud vad roligt det var! Tog i så jag höll på att svimma, men jag kunde liksom inte hålla tillbaka. Skönt att få slå och sparka lite och få ut lite aggressioner :)



body combat

Ovido - Quiz & Flashcards