Alla inlägg under september 2009

Av asagunden - 30 september 2009 22:18



Igår:


 Kvällen spenderades med Hanna och René här hemma. Vi lagade fläskkotlett med sås och potatis och till efterrätt blev det marängsviss. Måste fixas fler såna här kvällar bestämde vi och nästa gång blir det i Färjestaden i nya huset. Jag ska försöka låta bli att repa bordet René men jag kan inte lova nåt... ;) Mycket trevligt i alla fall!!


Idag: Klarade Arenatestet, certifieringen, som vi  måste göra en gång om året för att få svara på 112. Så skönt att ha det ur världen! Träffade Jenny och Ville på stan efter jobbet. Vi åt på 4 kök och tittade lite i affärerna. Snällare och sötare unge får man väl leta efter. Helt underbart charmig liten grabb. Naturligtvis börjar jag ju undra om jag någonsin kommer få turen att få en sån egen liten..

Såg Idol nånstanns på Stensö och efter det hittade vi ett skumt program på tv4+ som heter Dagens man och leds av Carolina Gynning. Det går ut på att en kille får ställa sig framför ett 20tal tjejer på rad och presentera sig. Efterhand, om tjejerna är missnöjda med vad de ser, får de släcka ner sina lampor tills endast 2 med tända lampor återstår. Killen får välja en av dessa två att gå på dejt med. Y? Helskumt...


Imorgon:


Jag ska ta hand om mitt första studiebesök i morgon. 6 gubbar från flygplatsbrandkårens station i Växjö kommer och ska få veta lite mer vad vi gör på jobbet. Som tur är ska J.J och jag ha det ihop. Hon åker in på sin lediga dag bara för att hjälpa mig, ängel!!!


Sen kan jag ju tillägga att det går hyfsat kasst med mina så kallade nya mat-och träningsvanor.. Har nog gått upp 2 kg senaste veckorna i stället för ner... Jag är ur fas.






Av asagunden - 28 september 2009 19:41



..spelad, spelad och spelad igen...  

Av asagunden - 28 september 2009 02:36




Vaccinera eller inte vaccinera? Det är frågan. Å ena sidan är det ju yngre personer som blivit riktigt dåliga. Å andra sidan borde man väl kunna överleva en influensa. Å ena sidan kan man ju bli dålig även fast man vaccinerat sig. Å andra sidan är det inte kul att behöva ligga med ECMO-utrustning för att man inte kan andas själv. Vaccinera eller inte vaccinera....? 

Av asagunden - 24 september 2009 21:56

Jag kan ha räknat sekunderna som gick

Mellan ljuset, och åskans dån

Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick

Om du var på väg hit, eller härifrån

Det tysta ekot är av ett slag för sig

Det kommer ensamt, om det är nåt att ha

Vad du än gör ta inga råd från mig

Jag vet, de fungerar inge bra

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Jag hörde din röst på en ödslig kyrkogård

Jag måste ha träffat, din frekvens

Diskanten var svagare, diktionen mindre hård

Det var som att tonen, var en väns

Det är lätt att se hur sjuk man en gång var

När såren läker, och regnet känns

Gör din tolkning, häll mig full med svar

Rita figurer, och dra en gräns

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Jag kan ha glömt din vaksamhet, jag söker inte mer än sympati

[Eller jo det gör jag visst]

Inga kan ta fel på varann som vi

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det kan va så förfärligt, det kan va så bra

Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Det kanske var pundigt, det kanske var bra...

/Winnerbäck





Av asagunden - 24 september 2009 20:31




Nähä, hörrni... Nu är det dags att ta sig i kragen. På alla möjliga vis: träning, mat, humör... Är så less på att för det mesta känna mig lite under isen så nu är det slut med det! Såg H när han gick av tåget i E-boda och hjärtat började skena. Det är väl bara att erkänna, fast det svider, att jag saknar honom trots allt... Men som sagt, det är ingen idé att lägga energi på nåt man ändå inte kan göra nåt åt. Eller hur?

Nej, fram för bättre mat, mer träning, fler promenader vid vattnet och bättre humör. Ska göra mitt bästa i alla fall.

Av asagunden - 23 september 2009 17:43

  

 

bästa..


cdn: winnerbäck-Tänk om jag ångrar och sen ångrar mig igen

platsen: bänken

boken: Eclipse av Stephenie Meyer. Tredje boken i Twilight-serien

filmen: Year one. Så skönt att skratta åt sjuk humor

sällskap: mina två "Andreasar". Tack vänner för att ni finns..

låt: jag får liksom ingen ordning

tv-serien: svenska hollywoodfruar. LOL :)

nostalgitripp: ananaskarameller från finlandsbåten. (mamma och pappa köpte alltid dem när jag var liten)

kläderna: min mjukiskhängelklänning med t-shirt och tights lever jag i för tillfället

frisyren: jag kan ha tofs igen!



Av asagunden - 23 september 2009 13:24



Nånstanns skrev nån "att besikta bilen är som att gå till tandläkaren - man vet aldrig vad de hittar eller hur mycket det kommer att kosta". Jag var på bilprovningen i förmiddags. Killen hade inget att klaga på förutom att bromsrören var för rostiga, så nu måste jag byta alla, både fram och bak. Annars var det inga fel alls på min lilla bil.


Just nu har jag kommit av mig helt - dålig träning, dålig mat, dåligt allt känns det som. Det enda jag gör är sover, typ. Och jobbar så klart. Känner mig helt slut. Min psoriasis är fortfarande åt skogen och jag tycker jag har fått ont i lederna i händerna. Tyvärr kan ju psoriasis sätta sig på lederna. Jag hoppas verkligen att det inte är det som hänt.


Dax att försöka fixa lite mat.


kram




Av asagunden - 22 september 2009 09:58




Det har varit dåligt med bloggandet den senaste veckan... Har inte orkat riktigt. Ska snart ta nya tag..


kram så länge

Ovido - Quiz & Flashcards