Alla inlägg under april 2010

Av asagunden - 29 april 2010 11:58

Även om jag har jobbat hela helgen och hela veckan har tiden gått så himla fort! Snart helg igen och då är jag ledig   Mamma och pappa kommer på lördag. Ska bli så trevligt att träffa dem. Tyvärr kommer inte brorsan med (det är ju Valborgsmässoafton dagen innan....) men han tar ju snart studenten så vi träffas då.


Idag har vi inte gjort mycket än så länge, kollat på resten av Avatar sen igår, käkat frukost och gått en sväng. Innan vi sticker till Växjö för jobb blir det ett besök på IKEA.

Jobbar till 02 både i natt och på fredag, inte kul alls   .


Av asagunden - 25 april 2010 21:59



Har jobbat heeeeeeela helgen, inte haft en lite socialt liv. Hur trist är inte det? Skönt att helgen är över! Känner mig lite så här just nu:    Sitter nedsjunken i soffan och lyssnar på Winnerbäck.  


Nästa helg är ledig och då kommer familjen från Halmstad och hälsar på! Härligt! Längtar...

Av asagunden - 24 april 2010 10:46



...att få åka till TV4-huset och skrapa triss en lördag. Lägsta vinsten är 10 000 i 10 år. Ge mig bottenvinsten, tack! Tänk 10 000 i 10 år.  Eller 25 000 i 25 år. 25 år från nu är jag 58. Ska köpa trisslott idag.

Av asagunden - 24 april 2010 10:43



Nu längtar jag till sommaren så jag kan få använda min nya fina klänning!!



  

Av asagunden - 21 april 2010 11:43


Kollar på Efter Tio och där sitter Jonas,  en CP-skadad kille som berättar om sitt liv och sin bok "Ett CP-bra liv". Han berättade att att snälla tanter dras till honom. En gång var det en tant som sa till honom:

-Åh, jag vet precis hur det känns!

Jonas: Jasså, är du också pollenallergiker?


En sån härlig människa! Helt fantastisk på att tackla omvärldens fördomar.


Igår var jag och hälsade på hos Jenny, Jesper, Linus och Ville i Nybro. Mycket trevligt att få fika och prata av sig lite. 


Ikväll är det tjejmiddag hos René på Öland, tema Italien.


Dagens nedräkning: 176

Av asagunden - 15 april 2010 19:26



Gick in och läste min blogg från april förra året. Konstigt vad mycket kan ändra sig på bara 12 månader. När jag läste tyckte jag faktiskt lite synd om mig själv, vilse och orolig i själen som jag var. Men, tiden läker alla sår och det kan ju bara bli bättre uppenbarligen!  Gött

Av asagunden - 15 april 2010 15:31



Var ute och gick en liten runda innan och på den korta stunden hann jag se massor med vårtecken! Vitsippsknoppar, en småblommande magnolia, en humla, myror och riktigt gröna nya grässtrån. Sen har jag hängt upp min hängmatta på altanen. Nu ska det bara blir lite varmare också

                                               

Av asagunden - 15 april 2010 08:23


Idag har smhi lovat en stooor sol över Kalmar! Och jag är ledig... Ska njuta av min lediga dag. Mår lite bättre idag även om jag har väldigt ont i magen (tror det är penicillinet). Men en liten promenad på Stensö blir det i alla fall. Skulle egentligen jobba natt ikväll men vår söta bemanningsplanerare hjälpte mig att fixa bort den och så fick jag jobba valfri tid imorgon istället.


DAGENS:


väder: soooool (även om nåt gigantiskt askmoln från en vulkan på Island närmar sig....)


mat: inte en aning!!! Har ingen matlust what so ever. Just nu lever jag på proviva och novalucol.


låt: Magic carpet med Leaf (numera Apollo drive)


bok: Hyponotisören av Kepler. Bra från första bokstaven.


måste: INGENTING!


saknar: 11an


önskar: en smärtfri mage


nedräkning: 182 dagar kvar









Ovido - Quiz & Flashcards