Alla inlägg under maj 2009

Av asagunden - 31 maj 2009 21:48

aktivitet 1: gå på stan!

aktivitet 2: sola

aktivitet 3: konditionspass med Klysing

hoppas: på riktigt bra väder

mat: kyckling och risonisallad

bästa: sovmorgon

sämsta: inget, hoppas jag


 

Av asagunden - 31 maj 2009 14:54

jaha, vad ska man kalla den här helgen?? Intressant är nog ett passande ord... Vart väl inte precis så som jag hade tänkt mig men tur är väl att man inte kan veta i förväg.. Vi var på Springbreak i Skälby igår. Vi var några stycken som var där. Fasen vad Mando Diao är bra! Det var dem jag längtat efter att få se. Grymma. Sen att senare kvällen slutade i katastrof är en annan sak, den orkar jag inte skriva om här, men jag kan säga att jag inte var helt nöjd och totalt vansinnigt arg. Idag är det lite bättre men  är  fortfarande missnöjd och det är många frågor i huvudet. Det ger sig nog. Vi var över till Färjestaden och åt glass och kollade på några killar som kitade. Härligt väder fast det blåste lite kyligt. KFF spelar om 2 timmar. Skulle såååå gärna vilja gå, men det blir tyvärr inte så... En annan gång kanske. Jag känner på mig att jag kommer få såna predikningar och föreläsningar av både Andreas, Mattias och Jocke. Och jag förstår dem, men det är inte mycket jag kan göra åt just idag. Men imorgon....

Av asagunden - 25 maj 2009 14:56

Stressveckan har börjat. Har precis kommit hem från jobbet, ska sova nåra timmar nu, sen kommer Hanna för att prova klänningen innan det är dax att åka tillbaka till jobbet kl 20 och jobba hela natten. Det var denna dagen... Imorgon blir det några timmars sömn på förmiddagen innan det är dax att städa!! Och sy i blixtlåset i klänningen och säkert göra lite ändringar, och tvätta och handla...

På onsdag åker vi till Oskarshamn med jobbet på studieresa och med middag på kvällen. Torsdag. Förhoppnigsvis hinner jag göra de sista ändringarna på klänningen innan det är dax att jobba kvällspass. På fredag är det direkt hem eftr morgonpasset och fixa lite innan Hanna kommer. Vi ska göra frisyr, sminka och dona innan det är dax för henne att gå på balen. Ska hinna en sväng till O-hamn med på kvällen och mitt i alltihop kanske jag hinner äta en tårtbit med. Sen! Sen är det lugn skön helg med massor av trevliga saker :0)

Av asagunden - 24 maj 2009 16:32

bästa: soooolen!

aktivitet 1: springa på Galgberget

aktivitet 2: sy mer på Hannas klänning

aktivtet 3: gå till han med remmarna och handla lite

tack: daniel för att du är en sån gentleman

knepigaste: plocka nålar med långa naglar!

inköp: picknickfilt

värsta: skavsår

jobbigaste: veckan som kommer. Hur mycket som helst att göra!

längtan: till nästa helg! 

Av asagunden - 24 maj 2009 16:16

Ullared igår igen... Lite splittrade känslor för det där stället. Det är både skoj men samtidigt döjobbigt med allt folk och hysteri. Kärringdagis, sa Peter och visst är det så. Fast jag tycker det finns ganska mycket för gubbar med nu för tiden :). På kvällen igår vart det fest hos Daniel. Vädret var kanon och jag fick gå på Bond första gången i mitt liv. Det är bra, sa pappa, att du träffar kompisar här så blir det lättare att flytta hit sen. Du hittar säkert en lägenhet här som du inte kan motstå. Jag bara skrattade åt honom. Man ska ju aldrig säga aldrig men jag skulle inte tro det... I såna fall ännu mer åt andra hållet. Linda på jobbet sa att de ångrade att de la ner SOS-centralen där och att de skulle vilja ha tillbaka några av funktionerna igen. Annars blir jag kvar där jag är nu och det är jag mer än nöjd med. 


Av asagunden - 19 maj 2009 21:42


aktivitet 1: sytt klänning

aktivitet 2: pass på gymmet

aktivitet 3: jobbat

bästa1: spotify!

sämsta: dunkande huvudvärk

tråkigaste: dubbelpass 2 dagar i rad

varför: kan jag inte bara låta bli att kolla efter GIF/GSK:s matcher och resultat och kolla efter HB?! Let go n´move on!

låt: That´s not my name

bästa 2: skype!

mat: panerad rödspätta, hemmagjort mos och remouladsås

mysterium: hur kan man stöka till en städad lägenhet på så kort tid?

underbaraste: min utsikt

saknar: min wingman Klysing, kom hem!!!!

veligaste: H100.....







Av asagunden - 19 maj 2009 00:01

Idag har varit en riktigt bra dag. Vaknade av att det regnade tidigt imorse och jag drog upp täcket, gosade ner mig i kudden och bara lyssnade på regnet utanför. Jag har städat lite i förrådet idag, inte för att det syns, men en hel del blev slängt. Passade på och rotade och fixade till det i garderoberna med. Sen jag blev av med gamla varmvattenberedaren har jag haft en hel garderob utan backar eller klädhängare, men nu är det fixat. Sen hade jag några tomma hyllor efter Henke med som jag bara slängt in saker på. Nu är det organiserat och fint igen! Har varit på stan och hämtat mönstret till Hannas klänning med. Allt är utlagt på tyget och i morgon ska jag börja klippa :).

När jag gick hem från syaffären såg jag att de hade 4 pocketböcker för 3 på Dillbergs så jag köpte 2 Mari Jungstedt, 1 Camilla Läckberg och 1 Liza Marklund. Nu klarar jag mig ett tag i alla fall.

Har hunnit springa en sväng med. Sent som attan blev det, men det var så härligt väder ute! Nästan helt vindstilla och en helt underbar doft av regn, utslagna träd och blommor och hav. Fick ett sånt där ögonblick då man bara känner sig totalt nöjd med allt. Det var länge sen sist. 

Skype har jag skaffat idag. Fasen vad bra det funkade (fast jag har en mac...)! Galet roligt... :)


Jag har en vän

som jag kan gå till

när det är tyst och det är sent

när allt jag har

har rasat ner framför mig

och förvandlat mig 

till nåt jag inte är

han säger

du, vi är varandras vingar

jag flyger dig precis dit du vill....



Av asagunden - 18 maj 2009 01:01



Det har varit en riktigt jobbig dag. Kom nyss hem efter jobbet. Känns som om alla samtal har varit knasiga och konstiga. Är helt slut! Imorgon är det ledig dag och det ser jag fram emot...


Gonatt

Ovido - Quiz & Flashcards