Alla inlägg under juli 2009

Av asagunden - 28 juli 2009 23:08




Jag har haft en fantastiskt trevlig kväll med Jenny i stan. Vi åt på O'learys först, sen vart det glass till efterrätt och sen Staffan Hellstrand på Larmtorget. Vädret var helt underbart! 

Staffan Hellstrand håller på kassa Växjölaget Öster (av alla lag...) i fotboll. Öster har väl lite mindervärdeskomplex gentemot KFF som ju är en aaaaning bättre.. Under spelningen hade han en sträng som strulade lite och som han fick stämma hela tiden.

-Det är en Öster-sträng. Den trivs inte riktigt bra här...


Tack Jenny för en trevlig kväll!

Av asagunden - 28 juli 2009 14:02




Så var man tillbaka på jobbet igen. Har jag haft semester verkligen?? Men lite roligt var det faktiskt ändå måste jag erkänna, i alla fall att träffa jobbarkompisarna. 


Kl är två och jag får nog masa mig ur sängen nu och äta lite frukost. Gäsp..  Tycker inte om när det blir så konstigt med maten efter nattpass, det är inget som stämmer. I kväll blir det i alla fall middag och sen Staffan Hellstrand på Larmtorget med Jenny! Ska blir supertrevligt, det var allt för länge sen vi träffades!  

Av asagunden - 27 juli 2009 10:42





Årliga besöket på Strand avklarades i natt. Det är väl inte riktigt sommar om man inte vart där och irrat runt, druckit snorbilliga drinkar, trängts med svettiga människor, träffat gamla kompisar, gamla ex, nya bekantskaper och lovat sig själv att det här var sista gången för nu är jag nog för gammal... Men som Peter E sa, Fan, man kan ju lika bra vara gammal här som vara gammal i soffan framför tvn..

Av asagunden - 20 juli 2009 23:18




Ursäkta språket, men ikväll sket det sig... På nåt konstigt sätt är alla som jag träffar kompisar med varandra. Hur kommer det sig? En kille blir inte ihop med sin kompis ex. -Hjärtat säger en sak, men huvudet en annan sa han.. Visst, jag förstår för jag skulle inte vilja att några av mina kompisar skulle komma till mig och säga att de blivit tillsammans med mitt ex. Men det suger.

Av asagunden - 20 juli 2009 13:16




Regn, regn, regn, en sommardag passerar. Vi har inget att göra idag, så kom och sätt dig här ett tag och hör på regnet mot mitt tak...


Dagens..

planer: snart film hos Ante, kanske bio ikväll

måste: handla, typ allt! (för inte kan man väl leva på öl, fetaost och lingonsylt..?)

väder: regn & blåst. (varför? Jag har inte dödat en enda spindel i sommar!)

låt: all out of love med Westlife och Delta Goodrem

bästa: återkommer..

morr: datorbatteriet börjar ge upp

fråga: vad blir det till middag?


Ha det gott alla!



Av asagunden - 20 juli 2009 08:45

I mitt nästa liv vill jag bli en björnhona!

  1. Om du är en björnhona, kan Du sova hela vintern. Du gör absolut ingenting i 6 månader. Det kan jag leva med.

2. Före du går i ide, måste du äta tills du rullar i princip. Jag kanleva med det också.

3. Om du är en björnhona, föder du två barn (som är lika stora som en valnöt) och det, medans du sover. När du vaknar upp är de halvvuxna,mjuka och urgulliga ungar. Det kan jag definitivt leva med!

4. Om du är björnmamma, vet alla att du menar allvar! Du slår ned allasom plågar dina ungar. Om ungarna dina inte uppför sig - slår du ner dem också! Jag kan leva med det!

5. Om du är en björnhona, FÖRVÄNTAR sig din make att du morrar när du vaknar! Han FÖRVÄNTAR sig också att du har håriga ben, dålig andedräkt och överflödigt kroppsfett.

Japp! Jag vill bli en björnhona......

Av asagunden - 20 juli 2009 00:15




Regniga söndagar är alltid lite jobbiga. Särskilt om man varit ute och slarvat dagen innan. Sov länge och var både rastlös och lite uttråkad. Fick sällskap av A hela em och kvällen. Blev först prommis ute vid Värsnäs och sen lite mat. Skulle egentligen gått på bio, men vi kollade på The Holiday och åt blåbärspaj istället  och struntade i bion och sen var det Walk the line på tv. Härligt slapp söndagskväll :)

Av asagunden - 19 juli 2009 03:41




....å d e dax att gå hem... Inte riktigt fyra e hon men nästan. I eftermiddags ringde Klysing och meddelade att han och Jocke skulle komma och hämta mig om 30 minuter. Jaha.... Det var bara och lägga på en rem och vara klar tills dess. Det blev en galet rolig kväll i Växthuset i Glömminge med  en massa Mojito, Klysings grillade revben special och allsång. Tillsammans med Mattias lillasyster Sara och hennes kompisar åkte vi till Harrys i Borgholm. Kanske inte lika kul som det kunnat bli på Harrys här i stan men skoj blev det. Den coolaste personen i hela världen är nog pappa Klysing, Berne. Han är verkligen helskön och han satt en bra stund med oss och pratade där nere i växthuset. 



Ovido - Quiz & Flashcards