Alla inlägg under juni 2009

Av asagunden - 30 juni 2009 19:37

Jag är hos brorsan i Hägersten, i civilisationen där det finns datorer och internet.... Abstinensen har inte varit särskilt jobbig men ändå. :)

Åkte direkt upp till Stockholm och landet från Oskarshamn och Gotlandsfärjan i går fm. Höll på att dö av värmeslag i bilen  upp. Damn, vad varmt det var!

Gotland ja.... Tänkte jag skulle gjort ett seriöst försök där men så blev det inte... Hittar väl den rätte på ålderdomshemmet eller nåt....

Dagen idag har vi mest tillbringat vid badplatsen. 27 grader i vattnet var det idag, men ändå så badade jag inte... Ska väl ta ett kvällsdopp senare ikväll eller kanske imorgon. Bada måste jag ju...


Ha det gott alla så länge!

Av asagunden - 26 juni 2009 16:55

Äntligen.. D va så gutt å gå frå jobbet tjugo i tre och veta att det tar 4 härliga veckor tills jag sätter min fot där igen. Fast som Pia sa, det är ju nu d roliga börjar, alla gräsbränder och så... Jag åker till Landet i Stockholm, där är det internetlöst, så det kommer nog inte  bli så många inlägg under veckan som kommer.

Ha det så bra alla så höres vi! kram!


Om du ser honom, hälsa då
Att allt är som det ska
Vi har måsar på bryggorna
Och sommar här i stan
Så om du ser honom, hälsa då
Att det går som förut
Tiden far långsamt här
Man lär sej det till slut
Om du ser honom, hälsa då
Att jag undrar hur han mår
Mina dagar har ändrat färg
En svag nyans av blå
Så om du ser honom, hälsa då
Att han bor hos mej än
Som ett ord mitt i tystnaden
Ett ljus i skymningen


Av asagunden - 25 juni 2009 22:27

Har precis kommit hem från en trevlig kväll på stan. Egentligen hade vi tänkt att sätta oss på Krögers men den tanken hade resten av Kalmar också ikväll.. Den lilla kyparen sa att det kunde ta från en halvtimme upp till en och en halv timme att få ett bord. Vi gav upp och satte oss på Harrys och åt istället. Vid åttatiden gick jag och Hanna bort till Larmtorget och kollade på Cajsa-Stina Åkerström. På vägen dit gick vi förbi Zorbas och där satt Henke. Vinkade och stapplade sen vidare på darriga ben, lättare andningssvårigheter och sus i huvudet och det berodde nog inte på att xidern slagit till just då. Satan så ohyfsad jag var kom jag på sen. Jag kunde ju faktiskt gått fram och hälsat ordentligt, gett honom en kram och varit liiite trevlig åtminstone... Har faktiskt messat och bett om ursäkt, får hoppas den godtas. Senare sa Jocke och Andreas att de sett att Henke satt där, men att de inte sa nåt bara för att inte oroa mig. "Annars hade du bara börjat skruva på dig och du skulle ju ändå förbi där" sa Andreas. Jo, jo.

Cajsa-Stina var bra men det är ju stillsamma visor. "Socker, knäckebröd och choklad" var väl det mesta upptempo som blev.

När vi kom tillbaka till Harrys hade pojkarna fått några innanför västen. Precis innan vi kom hade Andreas beställt in varsin Kapten Morgans och cola. Jocke hade beställt en pina colada till sig. "Jasså, jag trodde tjejerna gått", var bartenderns klockrena kommentar...  Patrik var riktigt bladig och höll låda och berättade stolt och högt om sin nya bok om bananflugor och hur man könsbestämmer dem och Jocke berättade att en gammal skolkompis till honom och Patrik hade bytt kön från kvinna till man och höll på att flytta till Japan. Patriks enda kommentar till detta var "ja, det är ju skönt att veta att det är nån som är mindre välhängd än mig". Så nu slipper ni undra...



Jockes fjoll-dricka

Av asagunden - 23 juni 2009 15:16

dagens: tortillawrap på skafferiet med hanna å rené

inköp: solgul t-shirt, skimmrande body lotion

måste 1: boka tvättid

måste 2: försöööka plocka iordning lite

aktivitet: löpning på Stensö med Mattias

beroende: Marie Jungstedts bok i denna ljuva sommartid. Kan inte släppa..

godaste: jordgubbarna jag köpte på stan

humör: ganska bra faktiskt

längtar: till fredag em kl 14.20 = semester!

sugen på: en riktigt bra film. bio någon??

filmtips: Baksmällan. Se den, störtskön film med massa asgarv

sämsta: sovit aaaalleles för lite

ångest: shoppat lite för mycket (bara liite...) de senaste dagarna

bästa: solen och värmen är äntligen här!

Av asagunden - 22 juni 2009 16:11





Som vanligt var det grymt trevligt hos familjen Klysing. I år var ett gäng galna dalmasar från Göteborg med och det var inte en lugn stund, milt sagt....  Midsommaraftons em klädde vi midsommarstången (som traditionellt vart lite sne...). Efter det blev det midsommarmiddag uppe på loftet. Egentligen hade vi väl tänkt att dansa runt stången direkt, men Klysing tyckte vi hade fått för lite dricka i oss. Efter dansen, som gick sådär eftersom vi inte hade några barnfamiljer med som kunde de rätta låtarna, började festen på riktigt. Det blev en ganska tidig kväll för mig. René och jag gick och la oss i tältet vid tolvtiden och låg och lyssnade på alla som snubblade omkring utanför och tisslade och tasslade.

På midsommardagen var nog jag och René uppe först, om man inte ränkar med Sara, som suttit i telefon sen kl 4 och fortfarande satt och pratade när vi kissnödiga kom in i huset. Vi hittade Mattias i kökssoffan med nalle fint bredvid. Pappa Klysing berättade att Mattias legat och sovit i vardagsrummet och att han sagt åt Mattias att gå upp och lägga sig. På vägen hade han sagt "jag har ingen broms!" och så la han sig i kökssoffan...

På förmiddagen gick vi ner till stranden. Patrik och Andreas badade, medans vi andra satt på stranden invirade i filtar och åt ostbågar. Brrr...

Jocke och Klysing åkte iväg och köpte en massa mat och det blev grymt god grillunch med 4 kg T-stek flera olika potatissallader och massa såser.

Egentligen skulle vi gått ut hemma i Kalmar på kvällen men det var ingen som var så sugen, så jag och Andreas åkte tillbaka till Glömminge senare på kvällen och sen vart det Borgholm.... Det var midsommar 2009 det..


Av asagunden - 19 juni 2009 01:37

René och Tony har köpt tält. De ville att vi skulle ta deras tält i stället för mitt när vi ska sova över i Glömminge imorgon. Du kan få eget rum, sa René. Schysst... :) Självklart ska vi inviga det! Sen blir det tjejcamping (förhoppningsvis i Böda) nån gång längre fram i sommar när solen vill titta fram. Jag älskar att campa! Det är verkligen bland det bästa som finns. Tält eller husvagn spelar ingen roll. Husvagn sov jag i för första gången förra sommaren när jag var nere med Henke och hans familj i Dragsö. Det är campingkänsla...

Imorgon är det som sagt midsommar i Glömminge. Några av gänget är redan på plats och firar "lillemidsommar" precis som resten av öland... fy fasen vad mycket vi haft att göra där i kväll. Jag ska hem om några timmar (ungefär 6 och en halv) och sova en timme eller två innan jag oxå får fira lite. Men 112 undviker jag nog att ringa i alla fall...

Av asagunden - 18 juni 2009 15:18




Träningsvärken började komma smygande redan igår kväll. Idag har den belägrat min kropp och vägrar ge vika. Att gå i trappor är en omöjlighet och att försöka sätta sig på toalettstolen är lika med tortyr. Antar att det här betyder att jag nog ska försöka gå Body pump-pass mer än 2 gånger om året..

Av asagunden - 17 juni 2009 08:32

Petra har ska göra sin licensvideo idag för att bli body pump-instruktör igen och jag brukar få vara med när det spelas in, så även idag. Det var evigheter sen jag gick på body pump så vi får väl se hur det går. Känner mig som en riktig klenis... Sen har vi tänkt att käka lite och kanske gå på bio eller nåt. Men först ska jag packa ihop det mesta av grejorna jag behöver inför imorgon och midsommar. Vad ska man ha på sig?? Fint, men ändå bekvämt. Inte slafsigt men inte för uppklädd. Hmm..

Sprang på Stensö utan Klysing igår och lyckades slå vår förra tid med 29 sekunder! Byggare Bob var förkyld och höll på att fixa och dona med det sista inför midsommarfirandet. Det går bättre och bättre hela tiden. Gutt.

Jag provade jeans igår. Det gick ju bra.. NOT! För det mesta har jag lite stora jeans typ baggymodell och igår kom jag liksom på (igen) varför det är så. Jag letade efter ett par lite tightare modell med stretch och jag hittade massor. Problemet är att jag har för tjocka ben i förhållande till midjemåttet. Är det rätt storlek i midjan sitter de som korvskinn över låren, är det rätt storlek i benen är blir det för stort där uppe. Jag blev bara skitirriterad, gav upp och gick hem. Det är väl så som Patrik så brutalt ärligt påpekade för nån månad sen: ja du Åsa, du har ju ganska kraftiga lår.



Ovido - Quiz & Flashcards