Alla inlägg under maj 2009

Av asagunden - 6 maj 2009 09:46





Träffade 11an i trappen imorse. Sist vi sågs hade hon en dejt på gång med en kille hon träffat ute, men efter några gånger ville han inte vara med längre. Tydligen har 8an också blivit dumpad. Och så jag. Vi sa att vi skulle starta Singel i Tornet. Vi stod en stund och förbannade de killar som dumpat oss men bestämde att sommaren faktiskt är här snart och att det bara kan bli bättre, trots att det inte känns så just nu. För idag är en usel dag. Jag har haft en liten H.B.-svacka senaste veckan. Antar att det är så det blir, men det är inte kul och jag hoppas att den går över snart och att det dröjer länge innan nästa kommer.


Dagens:

planer: tvätta bilen, lämna in däck, lämna in telefonen

saknar: H.B

morr: trasig mobiltelefon!

jobbigaste: jobba natt

tråkigaste: tvätta

roligaste: ?




Av asagunden - 5 maj 2009 22:35



Tog en sväng till Köpenhamn idag med några jobbarkompisar. Vi har ätit och shoppat och ätit lite till... :) Vi började resan med tåg från Växjö, åt lite baguett (vissa av oss) och drack lite "jordgubbssaft", dvs rosévin (alla) på vägen ner. Tyvärr var det lika dåligt väder i Köpenhamn som i Växjö. Vi strosade lite på Ströget, åt lunch på Mama Rosa och shoppade vidare. Jag och Frida förökte prata lite danska men det slutade med att vi gick omkring och väste massa danska ord (tror vi) följt av fnitteranfall. Vi har räknat danska pengar (ett helt företag), ätit, konstaterat att Mads Mikkelsen (danska Bond-skurken) är fulsnygg (fast jag tycker bara han är ful), letat fik (letade nog på fel ställen), ätit, provat skor, kläder, ringar, väskor och fasinerats av danskarnas övergångsställen där man ser hur det räknar ner hur länge det är kvar tills det blir rött/grönt (fasen så smart!) och bara haft en skön, bra dag! Och så har vi fikat.... Tack hörrni! :) 

Av asagunden - 4 maj 2009 10:38




Gick en prommis imorse. Det luktade så fantastiskt gott efter morgonens regn! Tänk om man kunde stanna tiden nu..

Av asagunden - 3 maj 2009 21:44

Jag är så sugen på att skaffa en katt. Har nog pratat om det i 2 år snart men det har aldrig blivit av. I fredags var jag med René i stallet. Där fanns 5 nya små kattungar, 5 dagar gamla. Ja, sa René, det är bara att paxa, annars avlivar vi dem. Men åå, jag ville ta med mig alla 5 hem... Ska jag, ska jag inte, om i så fall en eller två..? Blir några kullar till därute, så jag har lite tid att tänka, men efter sommaren skulle ju vara perfekt... :)

Av asagunden - 3 maj 2009 11:41


Igår förmiddag var vi på Kosta Outlet och shoppade. Inte så mycket att ha faktiskt, förutom skoaffären.. :) Hann hem och vila lite innan det var dax att gå till Rebecka, och sen bar det av till Byttan för middag. Tyvärr kunde inte alla komma, men det var jättetrevligt och sjukt gott! Gick vidare till O'learys sen men det var väl så där.. Har aldrig varit så förtjust i "olarrys". Lite trashigt och raggigt där..


Snart kommer Tony Tiger och tvättar. Tyvärr är det inte min tvätt han ska tvätta... De har inga tvättmaskiner i sin tvättstuga så jag bokade en tid till dem här istället.


Dagens:

kläder: haremsbyxor & t-shirt

frukost: tunnbröd och juice, mums!

planer: tvätta med tony, ut i solen en stund, prommis med Lina

låt: På egna ben - Carola

längtar: till Köpenhamnsresan på tisdag

tänker: ha en lugn, skön söndag

borde: städa mitt förråd

väder: skönt!




 

Av asagunden - 1 maj 2009 23:59

Urk... magen är full av cheese balls och cola efter en filmkväll med Tony. Mätt! Vi såg den lustigaste filmen på länge!  Det var massor med bra skådespelare, Brad Pitt, Clooney och några till kända som jag inte kommer ihåg vad de heter. En komedi skulle d va men jag vet inte... Sällskapet var det i alla fall inget fel på. Tack Tony! Och tack René för att du lånade ut honom!


Av asagunden - 1 maj 2009 00:14



heter: Åsa Birgitta Gundén


Smeknamn: av Hanna: lilla My, Av Klysing: KT.


Låt som när du är ledsen sörjer till?: Se dig om - Winnerbäck, jag är hos dig igen - Winnerbäck


Beroende av: datorn, mobilen & sällskap


Vad behöver du mest just nu: sömn & sällskap


Vad tror folk om dig: Ingen aning! Nåt bra hoppas jag...


Stämmer det?: ?


Vad får du oftast komplimanger för?: Ögonen, benen (Klysing)


Vad säger du för att imponera på någon?: -


Hur imponerar man på dig?: vara sig själv, social, trevlig, ödmjuk & händig


Brukar du skratta för dig själv?: Ja!


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?": ja, ganska lugnt. Återträffen är på lördag (Robin)

Var bor du?: 1a i Kalmar C. 


Trivs du där: Ja! Fast jag inte har varken balkong eller badkar


Äger du några converse: Nej men jag är sugen på ett par..


Sprit, cider, vin eller öl: cider



Vad har du för mobil: grå sonyEriksson W580i

Nästa mål i ditt liv: just nu ska jag bara vara!! Inga mål, inga krav...


Hur svarar du i mobilen: Nån jag känner: Åsa Okänt nummer: Åsa

Jobbet: inte alls..


Vem ringde du senast?:René


Antal timmar sömn inatt: 6 timmar


Sov du ensam: ja


Brukar du komma i tid: alltid

När mår du bra: med familjen och vännerna

När blev du fotad senast: i lördags

Hur känner du dig nu: hungrig & trött

Vanligaste färg på dina kläder: jobbkläder: mörkblå & vita. Privata: svart, vitt, rosa


Vad tycker du om fötter: nödvändigt ont som man får blåsor & skavsår på och alltid fryser om


Vad saknar du: 10 miljoner på banken & mannen i mitt liv


Favorit dryck på morgonen: Te & honung


När brukar du oftast gå och lägga dig: Beror på arbetstiden för dagen. allt mellan 15 & 07...


Är du blyg?: I början


Sysslar du med någon idrott: Löpning, spinning, combat, dans.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nja, attraktion vid första ögonkastet..



Är du nöjd med ditt liv: Ja, men det ska bli bättre!

Vad är det värsta du vet?: Att må dåligt


Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? för mycket antar jag..


Vad längtar du till?: sommaren!


Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, några stycken


Vad är det finaste du fått?: min familj, vänner och ett bra liv.

Vad gör du om fem månader?: mår himla gott!


Om ett år? ligger på en sandstrand med paraplydrink


Du samlar på: Skor, verkar så i alla fall..


Vem ringer du när du är arg/ledsen: René & messar till Peter

Har du strumpor på dig nu:  ja!


Är det okej att gråta:ja


När grät du senast: Idag


Bär du glasögon eller linser: borde...


Har du piercing: Öronen

Vill du gifta dig: Ja!


Vill du ha barn: Ja!


Är du bra på att laga mat: nja..


Är du flygrädd?: nej


Hur vig är du: inte särskilt


Vilken är din favoritglass: pistageglassen i glassbaren på Baronen


Tror du på ett liv efter döden: Jag hoppas


Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.


Vilken ögonfärg har du: blå


Röker du: Nej


Hur ofta tränar/motionerar du: 3-4 dagar i veckan


Vad är det viktigaste i livet?: Min familj


Ovido - Quiz & Flashcards