Alla inlägg den 4 september 2009

Av asagunden - 4 september 2009 18:06




Var ute och handlade innan idag och det slog mig att en del helt saknar självinsikt. Precis som de som sjunger falskare än mig i Idol och bryter ihop när juryn säger att det suger. Precis så elak som Idol-juryn är skulle jag vilja gå fram och vara mot de patetiska människor som trots att de inte klarar av det, envisas att gå i de moderna, trendiga platå-remsandalerna med skyhöga klackar. Kanske borde de känna att det är nåt som inte är riktigt rätt där de vinglar fram på gatan. Kanske är ibland det som är inne ute beroende på vem som bär det.  Missförstå mig rätt. Jag avundas de tjejer/kvinnor (och män) som går snyggt i högklackat. För det är inte lätt inte. Kanske är jag orättvis och helt fel person att döma dessa människor men jag har i alla fall så pass mycket självinsikt (och självbevarelsedrift) att jag låter bli dem, för jag vet att nån skulle tänka precis likadant som jag om de såg mig i såna.

Av asagunden - 4 september 2009 16:08




Jag har köpt min vinterjacka!! Förra året hittade jag en jättefin röd, lång dunjacka men fluff på luvan. Jag tänkte att den ska jag köpa sen, lite senare, när det blivit kallare. Jo jo du. När jag väl skulle ha den så fanns den inte någonstanns. Men nu... nu har jag hittat den igen! Och jag har köpt den. Det är ju trots allt 4e september och vintern är ju inte så långt

borta... :)



Ovido - Quiz & Flashcards