Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

helgen som gick eller jag har ingen broms...

Av asagunden - 22 juni 2009 16:11





Som vanligt var det grymt trevligt hos familjen Klysing. I år var ett gäng galna dalmasar från Göteborg med och det var inte en lugn stund, milt sagt....  Midsommaraftons em klädde vi midsommarstången (som traditionellt vart lite sne...). Efter det blev det midsommarmiddag uppe på loftet. Egentligen hade vi väl tänkt att dansa runt stången direkt, men Klysing tyckte vi hade fått för lite dricka i oss. Efter dansen, som gick sådär eftersom vi inte hade några barnfamiljer med som kunde de rätta låtarna, började festen på riktigt. Det blev en ganska tidig kväll för mig. René och jag gick och la oss i tältet vid tolvtiden och låg och lyssnade på alla som snubblade omkring utanför och tisslade och tasslade.

På midsommardagen var nog jag och René uppe först, om man inte ränkar med Sara, som suttit i telefon sen kl 4 och fortfarande satt och pratade när vi kissnödiga kom in i huset. Vi hittade Mattias i kökssoffan med nalle fint bredvid. Pappa Klysing berättade att Mattias legat och sovit i vardagsrummet och att han sagt åt Mattias att gå upp och lägga sig. På vägen hade han sagt "jag har ingen broms!" och så la han sig i kökssoffan...

På förmiddagen gick vi ner till stranden. Patrik och Andreas badade, medans vi andra satt på stranden invirade i filtar och åt ostbågar. Brrr...

Jocke och Klysing åkte iväg och köpte en massa mat och det blev grymt god grillunch med 4 kg T-stek flera olika potatissallader och massa såser.

Egentligen skulle vi gått ut hemma i Kalmar på kvällen men det var ingen som var så sugen, så jag och Andreas åkte tillbaka till Glömminge senare på kvällen och sen vart det Borgholm.... Det var midsommar 2009 det..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asagunden - 1 juni 2010 20:41

♪ Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor. ♫ Då valkar bara sväller, och celluliter gror. ♪ Generande behåring, lyfts fram i solens ljus. ♫ Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus. ♪ De krav som ...

Av asagunden - 30 maj 2010 10:52

...bloggen som Daniel skulle säga. Vattnar en hel del på balkongen med. Det växer så det knakar!   I fredags var girlsen här på lite födelsedagsmiddag. Vi hade tema USA. Fick 3 jordgubbsplantor och en biokväll med tjejerna, Sex and the city 2 :)....

Av asagunden - 19 maj 2010 09:55

  Efter jobbet kl 20 i måndags åkte jag till Äventyrsbadet till Andreas och hans jobbarkompisar som var där och badade. Det var första gången på massor med år som jag åkte vattenrutschkana. Skitkul! Fast jag har nog blivit mesigare med åren. Det ka...

Av asagunden - 16 maj 2010 09:33

  Äntligen är den här veckan över! Tre nätter och två dagpass på en vecka har tagit ut sin rätt. Är helt slut! Tänkte sova gott hela dagen men grannen bygger altan och älskar att såga med cirkelsågen... Ligger i soffan och kollar på TV4s söndagsmor...

Av asagunden - 10 maj 2010 20:03

Min eftermiddag i hängmattan med "frukost" och bra bok!           ...

Ovido - Quiz & Flashcards