Alla inlägg under oktober 2009

Av asagunden - 18 oktober 2009 21:56




Surnade till ordentligt när jag tittade på rapport ikväll. Plötsligt löd början på ett inslag ungefär så här "skolan misslyckas med att få elever att låta bli att dricka alkohol". Skolans uppgift är väl ändå att tillhandahålla information, lära eleverna nödvändiga saker, ge dem verktyg att själva tänka, tycka och kritiskt granska. Är inte det på något sätt det som skolan är tänkt för från början? I allt detta ingår ju även social kompetens, etik, moral och vett och etikett. Undrar om folk vet hur mycket tid, svett, tårar och huvudbry som redan läggs ner på konfliklösning, medling och uppfostran i vad som är rätt och fel, i alla fall i de yngre åren. Det är utvecklingssamtal, utvecklingsplaner för eleverna, elevvårdssamtal och Gud vet vad förutom föräldramöten, skolresor, och friluftsdagar. Men vad hände? Ska skolan verkligen ta över allt ansvar? Vad hände med föräldrarna? Om SKOLAN misslyckas med att få elverna att inte dricka, vad har inte då föräldrarna gjort...? Nu kanske jag är hård (särskilt eftersom jag inte har några egna barn) men gör föräldrarna till föräldrar igen, ge dem ansvaret som de faktiskt har för sina barn, och lägg inte över deras misslyckanden på någon annan.... Eller vad tycker ni?? Skriv gärna en kommentar

Av asagunden - 17 oktober 2009 23:56

  

Det blev en helt suveränt trevlig kväll på Harrys! Satt i baren och snackade om typ allt och inget och bara hade det grymt bra. Ibland är det lätt att vara nöjd med livet Glad. Eftersom myntan var slut och vi inte kände för en Irish coffee till bad vi tjejen göra nåt gott:













Av asagunden - 17 oktober 2009 14:22




Utanför Simlångsdalen låg den rätt som det var bara där igår när jag åkte mot Halmstad. Snön!!! Va faaan, inte redan... tänkte jag bara och försökte att inte köra av vägen med mina sommardäck...  

Av asagunden - 16 oktober 2009 15:16



God skitjakt. Det ska man tydligen säga till nån som ska ut och jaga. Jag trodde i min enfald att man skulle säga god jaktlycka, men se det var inte så poppis när jag sa det till en kompis igår som skulle ut och jaga... "Va fan, då går det ju åt helvete!" fick jag tillbaka. Oops, sorry... God skit jakt då Glad

Av asagunden - 13 oktober 2009 17:13

Fick ett mess om att det fanns nybakat att hämta ute i brandrappan.... Morotskaka med fluff på. Mums...

11an -  du är bäst!



Av asagunden - 13 oktober 2009 00:32




... har man rumpan bak. Nike-konventet är i fara. Det värsta tänkbara. Jag vet att man måste prioritera och jag prioriterade att ta ett dyrare boende. Det är egentligen inte det som gör att det blir tufft att åka på detta underbara konvent i slutet av januari, det är min bil som sätter stopp. Alla fyra bromsrören måste bytas, fläktremmen likaså + att jag måste ha nya vinterdäck. Och en eventuell dubbelhyra i januari. Så tråkiga pengar så man kan gå av på mitten. Men life's a bitch..

Av asagunden - 12 oktober 2009 13:37




Lyckades ta mig till gymet imorse, första gången på 3 veckor. Inspirationen kom när jag gick igenom lådan som är märkt "byxor som är för små" Det är inte så att de bara är lite för små, att det stramar när jag knäpper knappen. Nu snackar vi 5-6 cm glipa mellan knapp och knapphål. Har nu precis som Paris Hilton utsett My new BFF, min är gymet.

Av asagunden - 11 oktober 2009 11:36

 


Ovido - Quiz & Flashcards