Alla inlägg den 14 december 2009

Av asagunden - 14 december 2009 00:34


Ibland är mutor väldigt gångbara. Som när man behöver lägga på vinterdäcken till exempel. Bara att locka med lite mat och vips så sitter de där!


Varför är flyttkartonger så förbaskat otympliga i platt tillstånd? Det är liksom ingen styrsel. Flärpar hänger och dinglar och fastnar överallt. Var hos René och Tony och hämtade några ikväll och höll på att bli vansinnig när jag skulle ha dem ur bilen, in genom båda portarna, fram till hissen, in i hissen och ut i trånga lilla trapphuset. Aaaaargh! Wellpappkartong överallt...


Läser Mons Kallentofts Midvinterblod. Bra men skriven med lite annourlunda språk än Stieg Larsson, Läckberg, Jungstedt och de andra. Fast jag gillar den. Tror jag.


SJ= Statens Jävlar. Var det du som sa det nån gång René? Eller Satans Jävlar kanske. Trött på dem är jag i alla fall.


Har precis varit uppe hos 11an och ätit nybakade lussebullar, lekt detektiv efter 11ans borttappade ragg (med stor framgång, fasen, jag är ju som gjord för att bli snut ju...;) och snackat skit. En riktigt bra avslutning på söndagen med andra ord. Hoppas nästa vecka blir lika bra.


Ha det bäst alla!

Ovido - Quiz & Flashcards