Alla inlägg den 7 december 2009

Av asagunden - 7 december 2009 17:29

Livet går ut på mer än att gå till jobbet, säga "vad veckan går fort" och tacksamt gå hem på fredagen och tänka "man ska vara glad man har ett arbete".

Livet går ut på mer än att tänka "haha, nu fick Lars Winnerbäck in den svenska folksjälen igen" efter att ha köpt hans skiva på Åhléns samma dag som den kom ut, eller om du nu har väntat till lunchen på fredagen, för att unna dig någonting gott. Förmodligen köpte du en Marabou mjölkchoklad samtidigt. Eventuellt också en trisslott, men bara kanske, eftersom du inte vill ha speldjävulen i dig.

Livet går ut på mer än att ha en bil vars årsmodell är ett år nyare än grannens.

Livet går ut på mer än att vara glad för att du fick bord på Byttan denna lördagen också...

Livet går ut på mer än att skrocka förnöjt för att man köpt två chokladkakor för 30 kr på Maxi, nu lurade man asen på Konsum city igen. Där kostar de ju 18.90 kronor - stycket!

Men under tiden jag väntar på att någon berättar för mig vad meningen med livet är kommer jag att uppskatta och njuta av alla små saker som att skratta med mina vänner, grilla, festa, en bra cd-skiva, en intressant fotbollsmatch, en god chokladkaka, ett trevligt sms och att få bord hos greken. För jag tror det är alla de där små sakerna som egentligen gör livet... som gör livet värt att leva...

För övrigt kan livet gå ut på att se fram mot en Winnerbäckkonsert eller lyssna på Mando Diao...

Ovido - Quiz & Flashcards