Alla inlägg den 2 november 2009

Av asagunden - 2 november 2009 22:27



När jag och Martin bodde på Södra Järnvägsgatan i Växjö hade vi många goa grannar men Majron "Majsan" var helt underbar. En tant (som hon själv skulle beskriva sig) i 50årsåldern, ser mycket yngre ut än hon är och med tuff stil. Det var säkert 1 1/2 år sen jag träffade henne sist även om jag hela tiden har messat henne då och då. Jag parkerade precis vid vårt gamla hus idag och tänkte på att det var länge sen jag träffade Majsan. Så när jag gick på stan i Växjö idag så plötsligt kom hon plötsligt gående där! Om jag blev glad!

Av asagunden - 2 november 2009 07:37



"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre"

                                 /Puh


Och visst är det så! Spänningen dagarna innan en resa, kvällen innan julafton. Eller den tiden på våren precis innan det går över i sommar. Man längtar till det som ska hända, men vill samtidigt på något sätt ha det kvar.




Ovido - Quiz & Flashcards