Alla inlägg den 7 juli 2009

Av asagunden - 7 juli 2009 19:10





"Det är inte jag som jagar lammköttet, det är lammköttet som jagar mig"



/KT

Av asagunden - 7 juli 2009 18:23

.... ynklig och eländig och döende... Var på vårdcentralen idag och den galet snygge och otroligt charmige doktor Martin konstaterade efter stick i fingret och svalgprov att jag har halsfluss. Kände mig med ens ännu sämre än innan jag gick dit... Förresten heter det inte vårdcentral längre, det heter tydligen hälsocentral, så i stället för VC är det nu HC. Man lär sig nåt nytt varje dag.. Jag har i alla fall börjat kurera mig med Kåvepenin och proppar i mig Panodil för att överhuvudtaget kunna svälja utan att skrika högt av smärta. Jag antar att det kan vara helgens bravader som satt sina spår...

Fredags kväll: helt oplanerat och impulsivt kvällsdopp med Junior på Kattrumpan innan utgång på Harrys och Krögers.

Lördags fm var vi i Tallhagen och solade och badade och spelade äventyrsgolf tills himlen öppnade sig. Senare på em/kvällen vart det Harrys med tillbehör..

Söndags: var det faktiskt lugnt. Jag och Andreas var och handlade mat på Citygross och sen kom resten hem och åt Quesadillas och kollade på film. Det var då det halsonda började komma. 

Igår: var jag risig som attan. Följde ändå med grabbarna ut på stan en sväng på förmiddagen och shoppade lite. Gick hem och sov en stund och sen var det grillning hos Patrik på Stensö. Mycket trevligt och vääldigt gott. Vi drog oss in till Krögers en sväng framåt kvällen. "Jasså.. Är det sååå de ser ut på måndagar..." sa Patrik.

Ikväll: blir det i alla fall lugnt och skönt... Kanske går jag ner en sväng på Larmtorget en sväng och lyssnar på musiken.

Det har varit en bra helg i alla fall även om den inte slutade så superbra.

Nu är det dags för en kopp te med honung och en massa vicks blå..


mästare på golf både när det gäller Wii och in real life.. :)

Ovido - Quiz & Flashcards