Alla inlägg under mars 2009

Av asagunden - 26 mars 2009 13:59




Alla har alltid något som de inte är riktigt nöjda med. Ben, bröst, läppar, rumpor och magar. Ibland är det saker som går att fixa till utan kniv. Man går till gymmet, skaffar push up, push in och allt vad man nu kan hitta. Naturligtvis har jag också komplex för en massa saker men det är en sak jag känner mig ganska ensam om att ha komplex för. Mina smala vrister.. De är verkligen jättesmala och jag har bevis för det.. I somras precis när Henke och jag träffats var vi på Strand. På nåt vis hade vi några dagar innan pratat om dem, jag hade väl lättat mitt hjärta.. Hur eller hur så var det massor med folk och vi var på väg mot Henke och hans kompisar. Det var lite palmer  och en massa folk som han och hans gäng satt bakom. När jag kommer fram säger han: det var du! Jag såg ett par smala vrister och sa att det måste vara Åsa! och så garvade han. Palmen hade skymt allt utom mina ben och han såg mina fötter. Undrar om benvärmare kommer vara modernt i sommar med...?

Av asagunden - 26 mars 2009 13:33



Fy vilket väder!  Vart tog våren vägen?? Sitter och äter frukost och kollar på Elllen DeGeneres. Tlöött... Har sovit alldeles för lite efter nattajobbet och ska i väg om några timmar igen.


Ibland undrar jag om det verkligen börjar gå utför.. Just nu är jag hopplös på att förlägga saker. Jag har två bilnycklar, och en av dem verkar allid vara borta. När jag hittar den ena försvninner den andra. En morgon när jag var på väg hem från jobbet hittade jag inte mina nycklar. Letade som en galning på tåget hem men de fanns ingenstanns. Som tur var var det målare i huset då som kunde släppa in mig i porten och när jag kom upp satt de i låset. I går när jag skulle gå en sväng på stan kollade jag posten innan jag gick. Det var ett brev som jag bara var tvungen att öppna. När jag kom ner på stan märkte jag att jag saknade en vante. Trodde jag tappat den på vägen men hittade den inte. När jag kom hem och skulle ta upp posten låg den i postfacket. Vimsowich... Är det bara jag som gör sånt? Lägger tv-dosan på toaletten, glömmer bort vart jag ställt bilen och är allmänt disträ? Måste nog skärpa mig..


Dagens bästa: chokladpåskägg med crisp

Dagens kläder: morgonrock och raggsockor

Dagens mat : fil & russin

Dagens låt: The gardens tale - volbeat

Dagens frisyr: rufs

Dagens plan: vila, äta & jobba kväll

Dagens sämsta: jobba kväll

Dagens humör: oroligt



Nehepp, om man skulle ta tag i sitt liv och göra sig iordning lite och gå ut en sväng i snöyran. 


Av asagunden - 25 mars 2009 17:21

Dagens bästa: lönen

Dagens frisyr: Hästsvans

Dagens kläder: Haremsbyxor och t-shirt

Dagens låt: I don't believe you -  Pink

Dagens planer (eller nattens mer..): Jobba natt med Peter.

Dagens sämsta: inget mess

Dagens humör: Y!




I don’t mind it
I don’t mind at all
It’s like you’re the swing set
And I’m the kid that falls
It’s like the way we fight
The times I’ve cried
We come to blows
And every night
The passion’s there
So it’s got to be right
Right?

No I don’t believe you
When you say don’t come around here no more
I won’t remind you
You said we wouldn’t be apart
No I don’t believe you
When you say you don’t need me anymore
So don’t pretend to
Not love me at all

I don’t mind it
I still don’t mind at all
It’s like one of those bad dreams
When you can’t wake up
Looks like you’ve given up
You’ve had enough
But I want more
No I won't stop
'Cause I just know
You’ll come around
Right?

Av asagunden - 25 mars 2009 07:27




Sitter inbäddad i duntäcket i fönstret. Underbart väder! Vaknade tidigt idag. Jag har varit så frusen de senaste dagarna, sovit med långärmad t-shirt, mjukisar och sockor+fleecemorgonrocken och duntäcke... Ändå står termometern på 22 grader. ?.

 Har ätit lite frukost nu innan hantverkarna kommer och fixar oljudet i rören. Äntligen! Ska nog åka och handla när de kommer. Det är så tomt i kylen och frysen.




Sitter och funderar lite på hur det ska bli, vad som kommer hända. Det var ju inte riktigt så här jag menade att det skulle bli.. Vad hände??? Fattar ingenting.

Av asagunden - 24 mars 2009 20:14




...men jag har varit uttråkad och försökt sysselsätta mig. 

Tittade just på Den rätte för Rosing. Hur tragiskt kan det bli?! Jag är inte på nåt vis snygg, men hon ser ju ut som en karikatyrbild av sig själv... Varken hon eller killarna verkar ha alla hönsen hemma.. Dålig tv och jag ska ABSOLUT inte titta klart! Nä, det får nog bli Äntligen hemma och House istället. Så, var bara tvungen att avreagera mig lite.

Och vill någon sponsra min lilla stuga så hör av er.... ;)

Av asagunden - 24 mars 2009 19:45

Jag har hittat ett litet hus. Det heter Jordgubben 37 och ligger på norra koloniområdet. En gul liten kolonistuga på en liten tomt med en liten öppen spis och en alldeles lagom stor inglasad altan. Som ett minisommarställe i stan. Med jordgubbsland, hallonbuskar, rosor och fruktträd. Man kan ju alltid hoppas att det blir mitt lilla hus...

Av asagunden - 24 mars 2009 15:09




Usch det där var jobbigt....


När man som jag jobbat i skolan så blir man lite allergisk mot särskrivningar. Det är det är bland det värsta jag vet och jag får alltid bita mig i tungan för att inte påpeka felen... Här är några särskrivningar som har blivt knasiga....

_________________________________________________________________

Pressbyråns nya reklamkampanj i tunnelbanan:
HUNGRIG? VI HAR SNABB MAT
Hur mäter man farten på mat? Hekto i minuten eller kilo i timmen?
____________________________________________________

I en elaffär i Tyresö kan man köpa en
RAK APPARAT
Undrar om de har böjda också?
____________________________________________________

I godiskiosken kan man vid juletid inhandla:
Skum Tomte
____________________________________________________

 hittad på Domus i Lund:
Djupfryst kyckling lever
__________________________________________________

Student plakat
monterad och klar
Verkar rationellt. Antagligen lämnar man in sin student på morgonen
och hämtar ut honom eller henne på kvällen, färdigfestad och klar!
_____________________________________________________

sedd på skylt utanför en restaurang:
VILT BORD
Gäller att hålla i tallriken...
__________________________________________________

Sett på en skylt på en korvkiosk:
Vi tar inte emot 1000 lappar!
Upp till 999 samer går alltså bra...
_____________________________________________________

Läst i ett skyltfönster:
Sten tvättade Levis jeans!
Snällt av Sten.
________________________________________________________

En ung civilingenjör skriver om sina arbetsuppgifter:
Jag arbetar en hel del med fel analys.
Det verkar väl onödigt.
________________________________________________________

Sett på skylt i centrala Lund:
Sjuk gymnastik
Man frågar sig vad de sysslar med på ett sådant ställe...
________________________________________________________

På ett kondis i Jakobsberg kan man köpa en både munter och berusad
smörgås:
Glad packad räkmacka 35.00kr
_________________________________________________________

Sett på skylt utanför djuraffär i Katrineholm:
JÄTTEFINA SMÅDJUR
DVÄRG VÄDUR MARSVIN KANIN
Jag hade lust att gå in och fråga vad dvärgarna kostade.
______________________________________________________

Hur undviker man att drabbas av musarm? Aftonbladet IT har svaret:
Försök att vila under armarna mot bordet.
Låter invecklat, tycker jag.
____________________________________________________

Sett på reklamtavlan på Ullevi:
Mässa för små företagare.
Barn eller dvärgar?
______________________________________________________

Den här skylten, vars erbjudande jag inte vill spekulera om, brukar
runt Halloween sitta utanför Pressbyrån i Kristianstad:
Pumpa gubben 29 kr
____________________________________________________________

Hos cykelförsäljare:
BILLIGA BARN CYKLAR
Hur gör andra barn då?

Av asagunden - 24 mars 2009 14:11




När Henke och jag kollade på ett avsnitt av Bonde söker fru så var det en av deltagarna som stod i ladan och pratade samtidigt som han klappade en ko. Plötsligt ryckte han åt sig handen och sa högt och förvånat på norrländska: Schatn va han beit me! Hysteriskt roligt tyckte vi.

Såna uttryck eller sätt att prata fastnar ofta i mitt huvud. Som när René och jag alltid pratar norska när vi står i Harryskön. Vi började med det en gång och sen dess MÅSTE vi göra det varje gång vi är där (och på andra ställen med i och för sig...) Vi till och med lurade lilla David Hult (Junior) att vi var från Norge. Jonas och jag hade massvis med såna hyss för oss. Vi tittade på Ice Age nån gång och vi började prata som Sid, eller alla uttryck vi hade, vi kunde ligga hur länge som helst och slå i lexikonet och leta efter de engelska orden för en massa båttermer som vi sen försökte lära oss. Ibland fick vi för oss att vi bara skulle prata engelska med varandra. Det gör Klysing och jag också, mest när vi festar ihop.

Eller falafel, Annas och mitt speciella ord som vi använder till allt möjligt (mest till att beskriva människor):fulfalafel, äckelfalafel, snyggfalafel, dålig falafel... Det är kul det där, med ord...

Ovido - Quiz & Flashcards