Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Sjukhus suger...

Av asagunden - 11 april 2010 14:40



Helgen blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. I fredags morse när Andreas och jag  körde mot Växjö (han för att jobba, jag för att hämta upp Petra för Ullaredsresa) kände jag att jag fick så himla ont i höger sida på baksidan i midjehöjd. Gjorde mer och mer ont men tänkte att det nog går över. Lämnade av Andreas och plockade upp Petra. Det gick bra en stund inne på Gekås men sen vart det riktigt illa. Efter en stunds vila var allt ok igen och vi gjorde ett sista ryck, åkte hemåt och hämtade upp Andreas på badet. Ringde 1177 för lite råd och de sa att jag skulle kolla upp det dagen efter om det hade blivit bättre nu men söka akut om jag fick mer ont under kvällen/natten. 01.30 vaknade jag och hade jätteont på samma ställe igen, kunde inte ligga eller sitta på något sätt utan att det gjorde ont. Vi bestämde oss för att åka till akuten. Jag kan säga att fredagsnätter INTE är rätt tillfälle att bli sjuk på... Sjuksköterskan som visade oss till ett rum 1,5 timme efter vi kommit in klämde lite och sa: -ja, det är nog bara muskelbesvär. Muskelbesvär my ass.. tänkte jag men sa inget. Sen tog en undersköterska tempen och då ändrade hon sig... Så äntligen, 3 timmar och ett nålsick senare kom läkaren. Han kände, klämde och sa att det troligen var njurbäckeninflammation. Trodde jag skulle få gå därifrån med ett recept och förmaning att ta det lugnt några dagar, men till min förvåning la de in mig. Kanyl i handen, dropp och en dos antibiotika innan jag fick åka upp till infektionsavdelningen. Runt lunch i dag kom farbror doktorn och sa att det var okej att åka hem. Fick recept och förmaning att ta det lugnt några dagar.

 
 
Jenny

Jenny

11 april 2010 20:02

Men jösses vännen! Se nu till att ta det lugnt nu!!! Är du ledig nån em i veckan får du gärna komma och hälsa på oss i Nybban =)

http://jennymelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asagunden - 1 juni 2010 20:41

♪ Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor. ♫ Då valkar bara sväller, och celluliter gror. ♪ Generande behåring, lyfts fram i solens ljus. ♫ Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus. ♪ De krav som ...

Av asagunden - 30 maj 2010 10:52

...bloggen som Daniel skulle säga. Vattnar en hel del på balkongen med. Det växer så det knakar!   I fredags var girlsen här på lite födelsedagsmiddag. Vi hade tema USA. Fick 3 jordgubbsplantor och en biokväll med tjejerna, Sex and the city 2 :)....

Av asagunden - 19 maj 2010 09:55

  Efter jobbet kl 20 i måndags åkte jag till Äventyrsbadet till Andreas och hans jobbarkompisar som var där och badade. Det var första gången på massor med år som jag åkte vattenrutschkana. Skitkul! Fast jag har nog blivit mesigare med åren. Det ka...

Av asagunden - 16 maj 2010 09:33

  Äntligen är den här veckan över! Tre nätter och två dagpass på en vecka har tagit ut sin rätt. Är helt slut! Tänkte sova gott hela dagen men grannen bygger altan och älskar att såga med cirkelsågen... Ligger i soffan och kollar på TV4s söndagsmor...

Av asagunden - 10 maj 2010 20:03

Min eftermiddag i hängmattan med "frukost" och bra bok!           ...

Ovido - Quiz & Flashcards